V posledních letech vzniká několik projektů, které se snaží omezit emise skleníkových plynů. Tento trend se rozrůstá také v silniční nákladní dopravě tím, že se ve větší míře začnou používat kamiony na elektrický pohon. Na velké rozšíření v následujících deseti letech však nelze spoléhat. Jde spíše o nepravděpodobný scénář.
Předpokládáme, že i v roce 2029 budou po silnicích stále jezdit kamiony s naftovými motory.
Oproti tomu věříme prvkům autonomního řízení. Ve švédsku testuje firma Volvo autonomní elektrický kamion Vera. Vera je autonomní tahač, který nemá kabinu a nepředpokládá se, že by ho někdo řídil. Na tahač se připojí standartní návěs. Tato technologie se bude nejprve prosazovat na pevně daných kratších trasách, na kterých není takový provoz, aby nedošlo k chybě, jak tomu bylo u autonomního vozidla společnosti UBER. Předpokládaná místa testování jsou přístavy, či velké logistické haly.
V přiloženém videu se můžete informovat sami.